NMBS (Infrabel) schuldig aan dood van twee tieners ?

infrabel dood tieners

In het VTM-nieuws van 20.12.2014 werd er gemeld dat twee tieners waren gestorven, toen ze werden aangereden door een trein.

Het ging om twee jongeren van 15 en 17 jaar. Infrabel herinnerde eraan dat de sporen ‘privaat domein’ zijn.

“De schoolvakanties zijn echt een zwarte periode. Veel te veel kinderen en studenten respecteren het spoordomein niet en doen gevaarlijke dingen.

Het Belgische net is een van de dichtste ter wereld. Er zijn dus veel sporen in de buurt van woningen. De mensen gebruiken de sporen als speelterrein,

om een kortere weg te nemen of om hun hond uit te laten. Het gevaar zit hem in het feit dat de mensen denken dat ze treinen zullen horen aankomen.

Maar een trein is stil en als je hem hoort, is het al veel te laat”, zei Infrabel.

Uit onze persoonlijke ervaringen blijkt echter dat de spoorwegterreinen langs alle kanten zijn te bereiken omdat zij meestal niet afgebakend worden.

Er is nergens een signalisatie of verbodsteken aangebracht. Poorten die een bepaald spoorwegterrein zouden moeten afsluiten, staan wagenwijd open.

Op die manier vormen deze terreinen een gemakkelijke toegang tot spelende kinderen of tieners. De openbare werken rond het spoorwegterrein te Mortsel

zorgen er ook voor dat de fietsweg die vroeger gewoon doorliep, doodloopt op een zigeunerkamp en op de molshopen van het afbraakmateriaal van een

oude boerderij.

Het is in die zin dat men zich kan afvragen in hoeverre de NMBS en Infrabel zelf niet verantwoordelijk zijn voor de dood van de voornoemde tieners.

—–

Alle informatie in deze zaak is welkom. De ouders van de doodgereden tieners kunnen contact opnemen met Jan Boeykens werkgroepmorkhoven@gmail.com

Over kruitvat

I am working for the Belgian human rights association 'Werkgroep Morkhoven' which revealed the Zandvoort childporn case (88.539 victims). The case was covered up by the authorities. During the past years I have been really shocked by the way the rich countries of the western empire want to rule the world. One of my blogs: «Latest News Syria» (WordPress)/ Je travaille pour le 'Werkgroep Morkhoven', un groupe d'action qui a révélé le réseau pornographique d'enfants 'Zandvoort' (88.539 victims). Cette affaire a été couverte par les autorités. Au cours des dernières années, j'ai été vraiment choqué par la façon dont l'Occident et les pays riches veulent gouverner le monde. Un de mes blogs: «Latest News Syria» (WordPress)/ Ik werk voor de Werkgroep Morkhoven die destijds de kinderpornozaak Zandvoort onthulde (88.539 slachtoffers). Deze zaak werd door de overheid op een misdadige manier toegedekt. Gedurende de voorbije jaren was ik werkelijke geschokt door de manier waarop het rijke westen de wereld wil overheersen. Bezoek onze blog «Latest News Syria» (WordPress) ------- Photo: victims of the NATO-bombings on the Chinese embassy in Yougoslavia
Dit bericht werd geplaatst in NMBS en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op NMBS (Infrabel) schuldig aan dood van twee tieners ?

  1. kruitvat zegt:

    Belgische tieners gegrepen door trein – Telegraaf.nl

    december 21st, 2014

    Op het spoor bij Brussel-Noord zijn vrijdagavond rond middernacht twee tieners omgekomen. De slachtoffers van 15 en 17 jaar oud werden gegrepen door een trein, meldden Belgische media. Hoe het ongeluk kon gebeuren, wordt onderzocht…

    http://www.infowebsite.be/twee-minderjarigen-komen-om-onder-trein-in-schaarbeek-het-laatste-nieuws.htm

  2. kruitvat zegt:

    Twee spoorlopers doodgereden in België

    ZA 20 DECEMBER 2014

    Twee jongens zijn gisteravond doodgereden op het spoor bij Brussel. Het is nog niet duidelijk waarom de jongens op het spoor liepen.

    De twee liepen even voor middernacht op het spoor en de bestuurder van de trein kon de aanrijding niet voorkomen. De jongens waren 15 en 17 jaar oud.

    Een woordvoerder van Infrabel, de Belgische spoorbeheerder, zegt tegen VTM dat de schoolvakanties een zwarte periode zijn voor Infrabel. “Veel te veel kinderen en studenten respecteren het spoordomein niet en doen gevaarlijke dingen.”

    Volgens hem wordt het spoor gebruikt als speelterrein, om een kortere route te nemen of om de hond uit te laten. “Mensen denken dat ze de trein zullen horen aankomen. Maar een trein is stil en als je hem hoort, is het al veel te laat.’

    http://nos.nl/artikel/2009927-twee-spoorlopers-doodgereden-in-belgi.html

  3. kruitvat zegt:

    Twee minderjarigen komen om onder trein in Schaarbeek

    20/12/14 – 09u44 Bron: Eigen berichtgeving, belga

    BRUSSEL Twee jongens van 15 en 17 jaar oud zijn gisteravond om het leven gekomen toen ze ter hoogte van Brussel-Noord aangereden werden door een trein. De twee liepen omstreeks 23.55 uur op de sporen en de bestuurder kon de aanrijding niet vermijden. Wat ze op dat uur op de sporen deden, is nog onduidelijk. De minderjarigen overleefden de klap niet.
    Op de trein, die van Antwerpen naar Brussel-Zuid reed, zaten 84 reizigers. Zij werden met bussen naar het station Brussel-Noord gebracht. Het labo en het Brusselse parket kwamen ter plaatse. Meer informatie over de exacte omstandigheden ontbreekt voorlopig nog. Twee van de zes sporen werden na het ongeval buiten gebruik gesteld. Omdat er ’s nachts en in het weekend weinig spoorverkeer is, veroorzaakte dat weinig hinder. Het treinverkeer kon na 5.00 uur vanochtend normaal hernemen.

    “Vakanties zijn zwarte periodes”
    Hoewel de omstandigheden nog niet opgehelderd zijn, herinnert de woordvoerder van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel, Arnaud Reymann, eraan dat de sporen privaat domein zijn. “De schoolvakanties zijn echt een zwarte periode. Veel kinderen en studenten respecteren het spoordomein niet en doen gevaarlijke dingen.”

    “Als je trein hoort, is het te laat”
    “Het Belgische net is een van de dichtste ter wereld. Er zijn dus veel sporen in de buurt van woningen. De mensen gebruiken de sporen als speelterrein, om een kortere weg te nemen of om hun hond uit te laten. Het gevaar zit hem in het feit dat de mensen denken dat ze treinen zullen horen aankomen. Maar een trein is stil en als je hem hoort, is het al veel te laat”, aldus Reymann.

    Campagne
    Infrabel wijst er ook op dat er in juni nog maar een grootscheepse campagne was rond spoorlopen. “We wezen er in filmpjes op dat op de sporen lopen levensgevaarlijk is”, zegt woordvoerder Thomas Baeken. “We leverden ook inspanningen om risicoplekken af te sluiten, we deelden folders uit en er waren extra controles van de spoorwegpolitie. Maar dan moeten de regels ook gerespecteerd worden.” De plek waar het ongeval gebeurde, was volgens Infrabel afgesloten met hekken. “Maar de E19 is bijvoorbeeld niet afgesloten, en toch gaat niemand daar lopen. Waarom begrijpen de mensen dàt wel? ”

    Struikelmatten
    Baeken zegt tot slot dat het succesvolle proefproject met de struikelmatten het komende jaar nog wordt uitgebreid naar een honderdtal bijkomende overwegen. Struikelmatten zijn rubberen matten die niet toelaten om over te lopen door een diepe reliëfstructuur.

    http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2158658/2014/12/20/Twee-minderjarigen-komen-om-onder-trein-in-Schaarbeek.dhtml

  4. kruitvat zegt:

    Twee tieners gestorven na aanrijding door trein in Brussel

    20/12/2014 om 12:23

    In Brussel zijn vrijdagavond twee tieners gestorven. Ze werden aangereden door een trein, meldt Infrabel.

    Het gaat om twee jongeren van 15 en 17 jaar. De omstandigheden van het ongeval zijn nog onduidelijk, maar mogelijk gaat het om spoorlopers.

    Het ongeval gebeurde om 23.46 uur gisteravond. De jongens liepen over het spoor tussen Schaarbeek en Brussel-Noord, toen een trein hen heeft aangereden. De twee overleefden de klap niet.

    De 84 passagiers aan boord van de trein werden twee uur later met een bus geëvacueerd. Het parket kwam ter plaatse.

    http://www.knack.be/nieuws/twee-tieners-gestorven-na-aanrijding-door-trein-in-brussel/video-iwatch-520025.html

  5. kruitvat zegt:

    Twee jongeren sterven na aanrijding door trein in Brussel

    za 20/12/2014 – 10:09 Belga

    Twee jongeren van 15 en 17 jaar zijn om het leven gekomen nadat ze gegrepen waren door een trein. Dat gebeurde vrijdagavond rond 23.45 uur tussen de stations van Schaarbeek en Brussel-Noord. Dat zegt woordvoerder Arnaud Reymann van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel.
    De 84 inzittenden van de trein werden twee uur na het ongeval met een bus geëvacueerd. Het parket kwam ter plaatse. Twee van de zes treinsporen werden na het ongeval even buiten gebruik gesteld. Omdat er ’s nachts en in het weekend weinig spoorverkeer is, veroorzaakte het ongeval weinig hinder. Het treinverkeer kon na 5 uur zaterdagochtend weer hervatten.

    Hoewel de omstandigheden van het ongeval nog onduidelijk zijn, benadrukt spoorwegbeheerder Infrabel dat de sporen privaat domein zijn. “De schoolvakanties zijn echt een zwarte periode. Veel te veel kinderen en studenten respecteren het spoordomein niet en doen gevaarlijke dingen”, zegt woordvoerder Arnaud Reymann.

    “Het Belgische net is een van de dichtste ter wereld. Er zijn dus veel sporen in de buurt van woningen. De mensen gebruiken de sporen als speelterrein, om een kortere weg te nemen of om hun hond uit te laten. Het gevaar zit hem in het feit dat de mensen denken dat ze treinen zullen horen aankomen. Maar een trein is stil en als je hem hoort, is het al veel te laat”, aldus Reymann.

    http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/brussel/1.2187268

  6. kruitvat zegt:

    zaterdag, 20. december 2014

    Twee Belgische tieners komen om het leven door aanrijding met trein

    BrusselTwee jongens zijn vrijdagavond rond 23.45 uur doodgereden op het spoor bij Brussel-Noord. Het gaat om twee tieners van 15 en 17 jaar. Dat heeft woordvoerder Arnaud Reymann van Infrabel, de Belgische spoorbeheerder, aan de Belgische media laten weten.
    Waaom de twee jongeren op de sporen liepen is nog onduidelijk. De bestuurder van de trein kon een aanrijding echter niet meer voorkomen. Arnaud Reymann laat aan de Belgsiche krant het Laatste Nieuws weten:’De schoolvakanties zijn echt een zwarte periode. Veel kinderen en studenten respecteren het spoordomein niet en doen gevaarlijke dingen.’

    Volgens hem wordt het spoor gebruikt als speelterrein, om een kortere route te nemen of om de hond uit te laten. ‘Mensen denken dat ze de trein zullen horen aankomen. Maar een trein is stil en als je hem hoort, is het al veel te laat.’

    In de trein die van Antwerpen naar Brussel-Zuid reed zaten 84 passagiers. Zij werden verder met bussen vervoerd. Na het ongeval werden van de zes sporen buiten gebruik gesteld. Het treinverkeer kon zaterdagochtend na 05.00 uur weer gewoon hervat worden.

    http://www.blikopnieuws.nl/2014/twee-belgische-tieners-komen-om-het-leven-door-aanrijding-met-trein

  7. kruitvat zegt:

    Er zijn meer gevallen bekend waarbij de verantwoordelijkheid van de NMBS in vraag kan worden gesteld…


    Trein plet tiener dood in Erpe-Mere
    17/12/2007

    Een tienerjongen is maandagnamiddag overleden nadat hij klem raakte tussen de deuren van een trein.

    Het ongeval gebeurde op een trein die net het station in Erpe-Mere had verlaten. Het gaat om een jongen uit Haaltert. Uit onderzoek blijkt dat de jongen maandagmorgen tussen de treindeuren klem raakte bij het opstappen in het station van Ede bij Haaltert en meer dan anderhalve kilometer verder tegen een paal gesleept werd.

    Het lichaam van de jongen werd rond 8 uur aangetroffen langs de spoorlijn tussen Denderleeuw en Zottegem in Erpe-Mere. Aanvankelijk dacht men dat het om een wanhoopsdaad ging. Verder onderzoek van een wetsgeneesheer en een technisch deskundige deed vermoeden dat het om een tragisch ongeval ging.

    De 16-jarige jongen was opgestapt in het NMBS-station Ede bij Haaltert. Vermoedelijk was de jongen te laat opgestapt en probeerde hij nog tussen de deuren te raken. De jongeman zat klem terwijl de trein op snelheid kwam. De tiener raakte 1.700 meter verder een paal en kwam daarbij om het leven. Het parket van Dendermonde onderzoekt de exacte omstandigheden verder.

    http://www.gva.be/cnt/aid641998/trein-plet-tiener-dood-in-erpe-mere

  8. kruitvat zegt:

    De NMBS lijkt ook niet correct te handelen wat het innen van boetes betreft…

    NMBS int verjaarde boetes Meer video…

    De NMBS gaat duizenden zwartrijders aanpakken. Ze krijgen allemaal een deurwaarder aan huis en moeten een boete betalen van bijna 200 euro. Specialisten zeggen dat die boetes verjaard zijn en dat de NMBS dat geld niet kan terugeisen.

    http://www.seniorennet.be/Pages/Nieuws/videonieuws.php?id=PIt_81445_vtm_id

Plaats een reactie